X
تبلیغات
حرم فلش - کد دعای فرج برای وبلاگ
بانکی Banki
بانکی Banki
همتم بدرقه ی راه کن ای طایر قدس که دراز است ره مقصد و من نو سفرم

بانك ملي ايران به منظور تسهيل امور بانكي مشتريان، سقف انتقال وجه را در سامانه‌هاي الكترونيكي خود افزايش داد.
 سقف انتقال وجه در حساب‌هاي بانك ملي ايران از طريق سيستم بانكداري اينترنتي (سبا) اعم از انتقال وجه به حساب خود شخص، ساير اشخاص و يا كارت‌ به كارت مبلغ 3 ميليارد ريال شد.
پيش از اين سقف انتقال وجه درون بانكي از اين طريق به حساب خود شخص 2 ميليارد ريال، ساير اشخاص يك ميليارد ريال و كارت به كارت مبلغ 30 ميليون ريال بود.
همچنين سقف انتقال وجه درون بانكي خدمات اينترنتي از طريق كارت به كارت از 10 ميليون ريال به 100 ميليون ريال افزايش يافت. اين سرويس در حال حاضر از طريق بخش خدمات الكترونيكي و گزينه خدمات مبتني بر كارت سايت بانك ملي ايران قابل دسترسي است.
گفتني است مشتريان جهت انتقال وجه درون بانكي از طريق خودپرداز به حساب خود و يا ديگران محدوديتي ندارند.
پيش از اين سقف انتقال وجه درون بانكي از طريق خودپرداز 50 ميليون ريال بوده است.

نوشته شده در تاريخ دوشنبه سی ام بهمن 1391 توسط بانکی |
بر اساس اطلاعیه شرکت مخابرات جهت انجام امور کابل برگردان سرویس سامانه بانکداری اینترنتی
بانک ملی به مدت 30 دقیقه در تاریخ 91/04/25 در بازه زمانی 8 الی 14 دارای اختلال خواهد بود.

نوشته شده در تاريخ یکشنبه بیست و پنجم تیر 1391 توسط بانکی |
مشتريان بانك ملي ايران با استفاده از سيستم بانكداري اينترنتي (سبا) مي توانند در هر روز مبلغ يك ميليارد ريال از هر حساب، انتقال وجه انجام دهند.

سقف انتقال وجه از يك حساب سيبايي به حساب ديگر سيبايي در هر بار انتقال وجه، مبلغ 500 ميليون ريال است و محدوديتي در تعداد انتقال وجه در يك روز وجود ندارد.
سقف انتقال وجه در اين سيستم قبلاً مبلغ 300 ميليون ريال بود كه بانك ملي ايران با هدف تسهيل امور مشتريان،  اين مبلغ را به يك ميليارد ريال افزايش داد.
صرفه جويي در وقت و انرژي و انجام امور بانكي در منزل يا محل كار، مهمترين ويژگي سيستم بانكداري اينترنتي بانك ملي ايران است. اين سيستم خدماتي نظير دريافت اطلاعات حساب، انتقال وجه بين حساب هاي سيبايي، پرداخت قبوض و اقساط و ... را به مشتريان ارائه مي كند.
مشتريان در صورت تمايل به استفاده از اين سيستم مي توانند با مراجعه به سايت بانك ملي ايران

سیستم سبا نسبت به ثبت نام اقدام كنند.

نوشته شده در تاريخ سه شنبه پنجم اردیبهشت 1391 توسط بانکی |
من يک دستور پرداخت ماهيانه تعريف کرده ام که روز اول هر ماه اجرا ميشود ، سوال من اينست که زمان اجرای دستور پرداخت در چه ساعتی ميباشد ؟
کليه دستور پرداختهای مشتريان اعم از روزانه ، هفتگی و ماهيانه در روز سررسيد اجرا ،حوالی ساعت 22:30 تا 24:00 اجرا ميگردد.

 در صورتيکه در زمان اجرای دستور پرداخت مانده حساب من جهت انجام کافی نباشد چه اتفاقی رخ ميدهد؟
طبيعی است که دستور پرداخت شما در آن روز اجرا نمي شود ، اما اگر دستور پرداخت شما هفتگی يا ماهانه باشد و شما گزينه تعداد دفعات تلاش را مشخص کرده باشيد ، فردای آن روز مجددا نسبت به اجرای دستور پرداخت اقدام ميشود و اگر باز هم بدليل کسر موجودی يا دلايل مشابه امکان اجرای دستور پرداخت نباشد در روز بعد اين فرايند تکرار ميشود تا جايي که يا دستور پرداخت اجرا شود و يا به تعداد دفعات تلاش تعيينی شما ، تلاش شده باشد.

 چگونه ميتوان از اجرا شدن يک دستور پرداخت خاص پس از تاريخهای مقرر مطلع شد؟
با رجوع به سرويس دستور پرداخت و مشاهده ليست دستور پرداختهايتان ميتوانيد از دفعات اجرای دستور پرداخت خود اطمينان حاصل کنيد.همچنين ميتوانيد از سرويس صورتحساب استفاده کنيد.

 آيا ميتوانم بر روی يک حسابم بيش از يک دستور پرداخت تعيين کنم ؟
بلی .امکان تعريف بيش از يک دستور پرداخت بر روی يک حساب تا سقف اعلامي بانک وجود دارد.

 من بر روی يکی از حسابهايم سه دستور پرداخت به سه حساب مختلف تعريف کرده ام که هر سه دستور پرداخت بصورت روزانه ميباشد، ميخواهم بدانم اين دستور پرداختهای به چه ترتيبی اجرا ميشوند؟
پس از تعريف هر دستور پرداخت يک شماره دستور پرداخت به شما اعلام ميشود که با اولين دستور پرداخت شماره يک ، دومين شماره دو و.. به همين ترتيب يک شماره صعودی به هر دستور پرداخت تعلق ميگيرد .ترتيب اجرای دستور پرداختها با توجه به شماره دستور پرداختها معين ميشود.

 آيا ميتوانم از اجرای يک دستور پرداخت انصراف دهم ؟
بلی با حذف دستور پرداخت ، آن دستور ديگر اجرا نخواهد شد.برای اين منظور با رجوع به ليست دستورپرداختهای حسابتان و انتخاب دستور پرداخت مورد نظر ميتوان نسبت به خدف دستور پرداخت اقدام کرد.

 آيا حساب مقصد دستورپرداخت ميتواند حسابهای غير متمرکز مشتريان بانک باشد ؟
خير دستور پرداخت فقط امکان انتقال وجه از هريک از حسابهای شما را به حسابهای متمرکز بانک فراهم ميکند.

 منبع : https://saba.bankmelli-iran.com/saba/services/standingorder/jsp/standingOrderFAQ.jsp

نوشته شده در تاريخ دوشنبه ششم مهر 1388 توسط بانکی |

جهت آشنايي شما کاربر گرامي با خدماتي که سيستم بانکداري اينترنتي در تمام مدت شبانه روز، حتي ايام تعطيل ارائه مي دهد و برقراري ارتباط شما با حسابهاي متمرکز خود بوسيله رايانه شخصي، راهنمايي تدوين شده است که قسمتهاي مختلف اين سيستم را به شرح زير توضيح مي دهد .

- صورتحساب

- صورتحساب 30 گردش آخر

- انتقال وجه

- انتقال وجه بين بانکی

- مانده حساب

- خلاصه حساب

- پرداخت قبوض همگاني

- دستور پرداخت

- مديريت حسابهاي مقصد

- تغيير مشخصات

- خروج از سيستم سيستم بانکداري اينترنتي

اميد است با بهره گيري از اين امکانات بتوانيم خدمات بانکي مورد نياز شما را در هر لحظه و بدون صرف وقت ارائه نماييم.



صورتحساب 

صورتحساب دوره ای

با استفاده از اين گزينه مي توانيد صورتحساب حساب متمرکز مورد نظر خود را در محدوده تاريخ مشخصي مشاهده نمائيد .

برای مشاهده صورتحساب دوره ای، کليد " صورتحساب" در منوی اختصاصی را فشرده و سپس "دوره ای" را انتخاب نماييد. در صفحه بعدي ليست حسابهای مشتری، آورده شده است. علاوه بر آن، در اين صفحه اجازه داده می شود که تاريخ شروع و پايان گزارش را انتخاب نماييد. اين تاريخ به صورت پيش فرض، تاريخ جاري سيستم است. با انتخاب يکی از حسابهای ليست شده و تعيين محدوده تاريخی گزارش، پس از فشردن کليد "صورتحساب" در صفحه مذکور، صورتحساب آن دوره، نمايش داده می شود.

در صورتيکه درخواست به هر دليلی، با مشکل مواجه شود، (ارتباط با مرکز قطع شده باشد و ... )، پيغام مناسب نمايش داده مي شود .



صورتحساب 30 گردش آخر 

با استفاده از اين گزينه ، می توانيد در هر لحظه، ٣٠ گردش آخر حساب متمرکز مورد نظر خود را مشاهده نماييد.

برای مشاهده صورتحساب ٣٠ گردش آخر ، کليد " صورتحساب" در منوی اختصاصی را فشرده و سپس "سی گردش" را انتخاب نماييد. در صفحه بعدي ليست حسابهای مشتری، آورده شده است. با انتخاب يکی از حسابهاي ليست شده، پس از فشردن کليد "صورتحساب" در صفحه مذکور، در صورت قبول درخواست کاربر، سي گردش آخر آن حساب، نمايش داده می شود.

در صورتيکه درخواست به هر دليلی، با مشکل مواجه شود، (ارتباط با مرکز قطع شده باشد و ... )، پيغام مناسب نمايش داده مي شود.




انتقال وجه 

انتقال وجه به حساب خود شخص

با استفاده از اين گزينه مي توانيد مبلغ مورد نظر خود را از يک حساب متمرکز خود به حساب متمرکز ديگر خود منتقل نمائيد . براي انجام اين کار بايستي اطلاعات لازم را در ورودي هاي مربوطه وارد کنيد . اين اطلاعات شامل موارد زير است :

- مبلغ : مبلغی که بايد در اين تراکنش منتقل شود بر حسب ريال که اين مبلغ بايد عددی بزرگتر از صفر و حداکثر تا سقف مبلغ قابل انتقال از حساب بدهکار مورد نظر باشد .

- از حساب ( حساب بدهکار ) : قابل انتخاب از طريق فهرست حسابها

- به حساب (حساب بستانکار ): قابل انتخاب از طريق فهرست حسابها

- شرح ( اختياری ) : هر نوع توضيح مورد نظر براي انتقال وجه .



انتقال وجه به حساب شخص ديگر

با استفاده از اين گزينه مي توانيد مبلغ مورد نظر خود را از يک حساب متمرکز خود به حساب متمرکز شخص ديگری منتقل کنيد . در اين قسمت نيز مانند حالت قبل بايستي اطلاعات لازم را در ورودي هاي مربوطه وارد نمائيد .

لازم بذکر است که در هر دو حالت ، حسابهای بدهکار و بستانکار نبايد يکسان انتخاب شود ودر صورت انجام اين کار ، سيستم پيغام خطايی را مي دهد .

پس از وارد شدن اطلاعات ، در هر دو حالت بايد صحت اطلاعات وارد شده را تاييد کنيد که در اين مرحله مبلغ ، شماره و نام حساب بدهکار و شماره و نام حساب بستانکار برای بررسی مجدد و دريافت تاييد نهايی نمايش داده مي شود .


پس از انجام عمليات انتقال وجه رسيدی الکترونيکی ارائه می شود که در آن شماره های پيگيری در سيستم بانکداري اينترنتي و سيستم متمرکز به صورت مجزا و نيز تاريخ و زمان انجام تراکنش به منظور پيگيری های احتمالی آتی در آن درج شده است .




انتقال وجه بين بانکی  


با استفاده از اين گزينه مي توانيد مبلغ مورد نظر خود را از يک حساب متمرکز خود به حساب ديگری در هر يک از بانکهای کشور منتقل نماييد.

- مبلغ : مبلغی که بايد در اين تراکنش منتقل شود بر حسب ريال که اين مبلغ بايد عددی بزرگتر از صفر و حداکثر تا سقف مبلغ قابل انتقال از حساب بدهکار مورد نظر باشد .

- از حساب ( حساب بدهکار ) : قابل انتخاب از طريق فهرست حسابها

- به حساب (حساب بستانکار ): حساب مورد نظر در بانک مقصد و شعبه مربوطه

کاربر گرامی  لطفا به نکات زیر توجه فرمائید :

  • ورود کد شعبه در مورد حسابهای  مقصدی که از نوع حسابهای غیر متمرکز هستند الزامی است .در صورتيکه از متمرکز بودن يا نبودن حساب مقصد مورد نظرتان اطمينان نداريد کد شعبه را وارد کنيد.

  • در صورتيکه حساب مقصد مربوط به شخصی حقوقی اعم از شرکتها،سازمانها ميباشد لطفا بجای فيلد نام و نام خانوادگی صاحب حساب، با انتخاب گزينه حساب حقوقی ،فيلد نام صاحب حساب ،که نام سازمان يا شرکت موردنظرتان ميباشد را وارد نماييد.

  • لازم به ذکر است ،مدت زمان عمليات واريز به حساب مقصد به عملکرد سيستم انتقال وجه بين بانکی ( ساتنا )  وابسته ميباشد

  • لطفا  شماره حساب، کد شعبه و بانک مقصد ،نام صاحب حساب، همچنين مبلغ مورد نظر را با دقت وارد نماييد. مسوءليت هرگونه اشتباه و مغايرت در اين زمينه به عهده شما ميباشد.

مانده حساب 

با استفاده از اين گزينه ، مي توانيد در هر لحظه، مانده حسابهای متمرکز خود را مشاهده نماييد.

برای مشاهده موجودی حساب، کليد " مانده حساب" در منوی صفحات اختصاصی را بفشاريد. در صفحه بعدي ليست حسابهای مشتری، آورده شده است. با انتخاب يکی از حسابهای ليست شده، پس از فشردن کليد "مانده حساب" در صفحه مذکور، مانده حساب نمايش داده می شود.




خلاصه حساب 

براي مشاهده کليه حسابهاي خود در سيستم متمرکز و اطلاع از تاريخ آخرين تراکنش و مانده هر حساب خود مي توانيد گزينه خلاصه حساب را انتخاب نمائيد .

براي مشاهده ريز عمليات هر حساب مي توانيد روي کليد کنار هر حساب کليک کنيد که ٣٠ گردش آخر مربوط به حساب مربوطه را مشاهده خواهيد کرد.

اگر بخواهيد نام حساب را تغيير دهيد با کليک کردن بر روي فيلد نام حساب مي توانيد به صفحه تغيير نام حساب مراجعه و تغييرات مورد نظر خود را اعمال نمائيد .

در صفحه خلاصه حساب ، حسابها بر حسب نوع تقسيم بندي شده اند . براي مراجعه به ابتداي هر نوع حساب مي توانيد نوع حساب مورد نظر خود را از بالاي صفحه انتخاب کنيد . براي بازگشت به ابتداي صفحه مي توانيد از علامت " ^ " کنار نوع هر حساب استفاده نمائيد .




پرداخت قبوض همگاني 

مشترى مى‌تواند با استفاده از اين قابليت انواع قبوض همگاني را پرداخت نمايد.




دستور پرداخت 

 سرويس دستور پرداخت يکي از سرويسهاي نوين سيستم هاي بانکداري اينترنتي در دنيا ميباشد. با استفاده از اين سرويس :

 - شما ميتوانيد با تعريف يک دستور پرداخت، معين کنيد که انتقال وجهي از هريک از حسابهايتان به هر حساب متمرکز ديگري در بانک از جمله حسابهاي خودتان، با مبلغي معين، بصور مکرر اجرا شود. در اين سرويس شما ميتوانيد درخواست   کنيد که انتقال وجه مورد نظرتان در دوره هاي معيني ، از جمله ماهانه ، هفتگي و روزانه صورت پذيرد.بطور مثال ميتوانيد       معين کنيد که انتقال وجهي بصورت ماهانه در روز پنجم هر ماه انجام شود و اين انتقال وجه ها به مدت 8 ماه ادامه يابد ، يا    بعنوان مثال ديگر ميتوانيد معين کنيد ، که انتقال وجه مورد نظرتان بصورت هفتگي در روزهاي سه شنبه هر هفته و جمعا به    مدت 4 هفته اجرا گردد.بدين منظور کافيست با ورود به سرويس بانکداري اينترنتي و انتخاب گزينه دستورپرداخت نسبت به تعريف دستور پرداخت مورد نظرتان اقدام کنيد و سيستم بصورت خودکار بدون نياز به حضور و ورود شما به سيستم ، در زمانهاي مقرر و طبق شرايط اعلامي شما نسبت به اجراي دستور پرداخت مورد نظر اقدام خواهد کرد.

 - شما ميتوانيد وضعيت اجراي دستور پرداختهاي خود را در هر لحظه پيگيري کنيد.
 - شما ميتوانيد ليست دستور پرداختهايي را که بر روي حسابهايتان تعريف کرده ايد مشاهده نماييد.
 - شما ميتوانيد در شرايطي که از ادامه اجراي دستور پرداخت منصرف شده ايد ، دستور پرداخت خود را حذف کنيد. 




مديريت حسابهاي مقصد 

مشترى مى‌تواند با استفاده از اين قابليت حسابهايي كه در انتقال وجه به حساب اضافه شده مديريت نمايد.




تغيير مشخصات 

با انتخاب اين گزينه مي توان مشخصات کاربر سيستم بانکداري اينترنتي را تغيير داد . مشخصاتي از کاربر که قابل تغيير هستند شامل نام ، نام خانوادگي ، عنوان ، پست الکترونيکي و نشاني مي باشند .

پس از تغيير مشخصات مورد نظر کليد تاييد را فشار دهيد و در صورت انصراف از تغيير مشخصات کليد انصراف را فشار دهيد .




خروج از سيستم سيستم بانکداري اينترنتي 

پس از اتمام کار با سيستم بانکداري اينترنتي، بايد از آن خارج شويد. اين عمل براي ثبت به موقع عمليات کاربر، توصيه می شود.

برای خروج از سيستم، کليد "خروج" در منوی صفحات اختصاصی را بفشاريد. پس از خروج از سيستم، به بخش صفحات عمومی وب ،"صفحه ورود"، منتقل می شويد.






منبع :https://saba.bankmelli-iran.com/saba/common/htm/PrivateHelp.jsp
نوشته شده در تاريخ دوشنبه ششم مهر 1388 توسط بانکی |

پنجشنبه 25 تير 1388
مشتريان بانك ملي در صورت استفاده از سامانه بانكداري اينترنتي (سبا)، امكان انتقال وجه اينترنتي به حساب هاي سيبايي خود و ساير افراد و همچنین تمامی حساب های لحظه ای بانک های عضو شتاب را تا مبلغ 150 ميليون ريال به صورت روزانه از هر حساب دارند.


 سامانه بانكداري اينترنتي (سبا) جزو خدمات جديد اين بانك بوده كه صرفه جویی در وقت و انرژی و انجام امور بانکی مختلف در منزل یا محل کار- از طریق اینترنت- مهمترین ویژگی آن محسوب مي‌شود.
سقف انتقال وجه در هر بار جابجايي از سامانه مذكور 50 ميليون ريال است و محدوديتي در تعداد انتقال وجه در يك روز وجود ندارد.
سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملی (سبا)، امکان استفاده دارندگان حساب های متمرکز این بانک از خدماتی نظیر نمایش لحظه ای موجودی حساب های‌ متمرکز، نمایش خلاصه آخرین وضعیت تمامی حساب‌ها، نمایش آخرین صورتحساب تمامی حساب ها، انتقال وجه بین حساب های متمرکز بانک های عضو شتاب و پرداخت قبوض خدماتی را فراهم می سازد.
همچنین در آینده نزدیک، خدماتی نظیر پرداخت اقساط تسهیلات بانکی، پرداخت حقوق کارکنان شرکت ها، یاد آوری کنترل موجودی و نام گذاری حساب ها از طریق این سیستم ارائه خواهد شد.
بر اساس این گزارش، مشتریان بانک ملی در صورت تمایل به استفاده از این سرویس و دیگر مزایای سامانه بانکداری اینترنتی این بانک می توانند با مراجعه به گزینه بانکداری اینترنتی (سبا) در سایت بانک ملی به آدرس www.bmi.ir نسبت به ثبت نام اقدام و در عین حال ابهامات و سوالات خود در مورد این سیستم را از طریق شماره تلفن 6414-021 (واحد ارتباطات مردمی بانک ملی) مطرح کنند. 

نوشته شده در تاريخ جمعه بیست و ششم تیر 1388 توسط بانکی |
سامانه بانكداري اينترنتي سبا امكان انتقال وجه ، پرداخت قبوض، مشاهده آن لاين مانده حساب و گردش حساب را به مشتريان حقيقي و خدماتي از قبيل تعيين مبلغ چك و ... را براي مشتريان حقوقي فراهم ساخته است .

شما با عضويت در اين سامانه و دريافت دستگاه رمزياب مي توانيد كليه عمليات بالا را در هر نقطه مكاني و زماني فقط با اتصال به اينترنت به انجام رسانيد


منبع : http://www.bmi.ir

نوشته شده در تاريخ چهارشنبه بیست و هفتم خرداد 1388 توسط بانکی |

هفت ماه پس از راه اندازی سیستم بانکداری اینترنتی بانک ملی برای اشخاص حقیقی ، امکان بهره مندی از این خدمت جدید، برای اشخاص حقوقی اعم از دولتی و خصوصی نیز فراهم شد .

صرفه جویی در وقت و انرژی و انجام امور بانکی مختلف در منزل یا محل کار- از طریق اینترنت- مهمترین ویژگی خدمت جدید بانک ملی است.
سیستم بانکداری اینترنتی بانک ملی (سبا)، دارای قابلیت هایی نظیر نمایش لحظه ای موجودی حساب های متمرکز، نمایش خلاصه آخرین وضعیت تمامی حساب ها، نمایش آخرین صورتحساب تمامی حساب ها، انتقال وجه بین حساب های متمرکز بانک ملی، پرداخت قبوض خدماتی و تعیین مبلغ چک می باشد.
همچنین در آینده نزدیک، خدماتی نظیر پرداخت اقساط تسهیلات بانکی ، پرداخت حقوق کارکنان شرکت ها، درخواست صدور دسته چک، یاد آوری کنترل موجودی و نام گذاری حساب ها از طریق این سیستم ارائه خواهد شد.
د رحال حاضر مشتریان حقوقی دولتی بانک ملی با پیش شماره حساب های سیبایی 15 ، 21، 31، 41 و 51 می توانند از خدمات صورتحساب ، گردش حساب وتعیین مبلغ چک و مشتریان حقوقی خصوصی این بانک نیز با پیش شماره حساب های سیبایی 01 ، 02 و 03 امکان بهره مندی از سرویس های صورتحساب و گردش حساب را دارند.
بر اساس این گزارش، مشتریان بانک ملی ، در صورت تمایل به استفاده از مزایای سیستم بانکداری اینترنتی این بانک می توانند با مراجعه به گزینه بانکداری اینترنتی (سبا) سایت بانک ملی به آدرس www.bmi.ir نسبت به ثبت نام اقدام و در عین حال ابهامات و سوالات خود در مورد این سیستم را از طریق شماره تلفن 6414-021 (واحد ارتباطات مردمی بانک ملی) مطرح کنند.
لازم به ذکر است در مدت کوتاه راه اندازی سیستم بانکداری اینترنتی بانک ملی (سبا) بالغ بر 36 هزار نفر به عضویت این سیستم درآمده¬اند .

نوشته شده در تاريخ جمعه بیستم اردیبهشت 1387 توسط بانکی |

با گذشت حدود هفت ماه از راه اندازی سیستم بانکداری اینترنتی بانک ملی (سبا)36 هزار و 450 نفر به عضویت سیستم مذکور در آمدند.

صرفه جویی در وقت و انرژی و انجام امور بانکی مختلف در منزل یا محل کار- از طریق اینترنت- مهمترین ویژگی خدمت جدید بانک ملی است.
سیستم بانکداری اینترنتی بانک ملی ایران(سبا)، امکان استفاده دارندگان حساب های متمرکز این بانک از خدماتی نظیر نمایش لحظه ای موجودی حساب های متمرکز، نمایش خلاصه آخرین وضعیت تمامی حساب ها، نمایش آخرین صورتحساب تمامی حساب ها، انتقال وجه بین حساب های متمرکز بانک ملی ایران و پرداخت قبوض خدماتی را فراهم می سازد.
همچنین در آینده نزدیک، خدماتی نظیر پرداخت اقساط تسهیلات بانکی ، پرداخت حقوق کارکنان شرکت ها، یاد آوری کنترل موجودی و نام گذاری حساب ها از طریق این سیستم ارائه خواهد شد.
بر اساس این گزارش، مشتریان بانک ملی ایران در صورت تمایل به استفاده از این سرویس و دیگر مزایای سیستم بانکداری اینترنتی این بانک می توانند با مراجعه به گزینه بانکداری اینترنتی (سبا) سایت بانک ملی ایران به آدرس www.bmi.ir نسبت به ثبت نام اقدام و در عین حال ابهامات و سوالات خود در مورد این سیستم را از طریق شماره تلفن 6414-021 (واحد ارتباطات مردمی بانک ملی ایران) مطرح کنند.
همچنین تاکنون 36 هزار و 450 عدد دستگاه رمز گیر (Token) جهت ورود مشتریان به سیستم اینترنتی بانک ملی (سبا) ارائه شده که از این تعداد، 19 هزار و 395 عدد به مناسبت دهه مبارک فجر و به صورت رایگان به مشتریان اهداء گردیده است.

نوشته شده در تاريخ سه شنبه سوم اردیبهشت 1387 توسط بانکی |

بانک ملی در ایام دهه فجر، هزینه 165 هزار ریالی دستگاه رمز گیر (Token ) را برای ثبت نام کنندگان طرح سبا دریافت نمی کند.

این اقدام ویژه به منظور آشنا نمودن مشتريان محترم اين بانك با مزایای سیستم بانکداری اینترنتی مي باشد.
بر اساس این گزارش، مشتریان بانک ملی در صورت تمایل به عضویت در طرح سبا ( سیستم بانکداری اینترنتی) می توانند با مراجعه به گزینه بانکداری اینترنتی سایت این بانک به آدرس www.bmi.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
لازم به ذکر است، دستگاه رمز گیر (Token ) جهت ورود مشتریان به سیستم اینترنتی بانک ملی و استفاده از انواع خدمات این سیستم ، رمز مخصوص ارائه می کند که بدون داشتن این رمز، امکان استفاده از این سیستم ممکن نیست.
سیستم بانکداری اینترنتی بانک ملی، امکان استفاده دارندگان حساب های متمرکز بانک ملی از خدماتی نظیر نمایش لحظه ای موجودی حساب های متمرکز، نمایش خلاصه آخرین وضعیت تمامی حساب ها، نمایش آخرین صورتحساب تمامی حساب ها، انتقال وجه بین حساب های متمرکز بانک ملی و پرداخت قبوض خدماتی فراهم می سازد.
همچنین در آینده نزدیک، خدماتی نظیر پرداخت اقساط تسهیلات بانکی ، پرداخت حقوق کارکنان شرکت ها، یاد آوری کنترل موجودی و نام گذاری حساب ها از طریق این سیستم ارائه خواهد شد.

نوشته شده در تاريخ دوشنبه پانزدهم بهمن 1386 توسط بانکی |

نکات مهم به هنگام استفاده از سيستم بانکداري اينترنتي

1- شماره شناسائي فردي رمز محرمانه اي است که توسط سيستم در بانک توليد و صرفا دراختيار مشتري قرارمي گيرد.

2- مشتريان موظف مي باشند بلافاصله پس ازاخذ شماره شناسائي فردي ، ابتدا نسبت به تغيير آن اقدام و در حفظ و محرمانه نگهداشتن آن اهتمام; نمايند . بانک هيچ گونه مسئوليتي در قبال خسارت و زيانهاي وارده به مشتريان در اثر افشاء شدن شماره شناسائي فردي بعهده نخواهد داشت .

3- چنانچه شماره شناسائي فردي; مکررا بصورت اشتباه وارد گردد، سيستم شماره شناسا ئي فردي را غيرفعال مي نمايد . در اين صورت بانک حسب درخواست کتبي مشتري و پس از احراز هويت نسبت به فعال نمودن آن اقدام خواهد نمود.

4- در صورتيکه بانک کتبا از فوت ، حجر و ورشکستگي مشتري مطلع گردد و همچنين در موارديکه بازداشت نامه اي از مراجع ذيصلاح قانوني که حق بازداشت اموال اشخاص را دارند دريافت نمايد ، شماره شناسائي فردي را غيرفعال و در مورد مانده حسابهاي مرتبط با آن طبق شرايط و مقررات حسابهاي مذکور عمل خواهد نمود.

5- بانک مي تواند کليه موضوعات مشکوک و اطلاعات مربوطبه اشخاص مظنون را در ارتباط با خدمات سيستم بانکداري اينترنتي به مقامات قضائي اعلام دارد تا تحت پيگرد قانوني قرار گيرند .

6- چنانچه مشتري بصورت غير مجاز قصد ورود به سيستم داشته و يا مدت زيادي از سيستم استفاده نکند، شماره شناسايي فردي توسط بانک غيرفعال مي گردد.

نوشته شده در تاريخ یکشنبه پانزدهم مهر 1386 توسط بانکی |

نامگذاري حساب

 

    با اين گزينه مي توانيد به حساب مورد نظر خود نام جديدي تخصيص داده يا نام فعلي آن را تغيير دهيد . براي انجام اين کار بايستي از ليست انتخاب حساب ، حساب مورد نظر را انتخاب نماييد و در ورودي نام جديد را وارد کنيد . پس از آن جهت انجام عمليات کليد تاييد و در صورت انصراف کليد انصراف را فشار دهيد.

     اگر شماره حساب را انتخاب نکرده باشيد بصورت پيش فرض اولين شماره حساب از ليست حسابها فرض خواهد شد. در صورت عدم ورود نام جديد و انتخاب کليد تاييد ، پيغام خطايي نمايش داده خواهد شد. در صورت موفقيت آميز بودن عمليات و يا عدم موفقيت ، پيغام مناسب به کاربر نمايش داده مي شود.

 

صورتحساب دوره ای

 

     با استفاده از اين گزينه مي توانيد صورتحساب حساب متمرکز مورد نظر خود را در محدوده تاريخ مشخصي مشاهده نمائيد .

 برای مشاهده صورتحساب دوره ای، کليد " صورتحساب" در منوی اختصاصی را فشرده و سپس

"دوره ای" را انتخاب نماييد. در صفحه بعدي ليست حسابهای مشتری، آورده شده است. علاوه بر آن، در اين صفحه اجازه داده می شود که تاريخ شروع و پايان گزارش را انتخاب نماييد. اين تاريخ به صورت پيش فرض، تاريخ جاري سيستم است. با انتخاب يکی از حسابهای ليست شده و تعيين محدوده تاريخی گزارش، پس از فشردن کليد "صورتحساب" در صفحه مذکور، صورتحساب آن دوره، نمايش داده می شود.

  در صورتيکه درخواست به هر دليلی، با مشکل مواجه شود، (ارتباط با مرکز قطع شده باشد و ... )، پيغام مناسب نمايش داده مي شود .

 

صورتحساب ٣٠ گردش آخر

 

    با استفاده از اين گزينه ، می توانيد در هر لحظه، ٣٠ گردش آخر حساب متمرکز مورد نظر خود را مشاهده نماييد.

 برای مشاهده صورتحساب ٣٠ گردش آخر ، کليد " صورتحساب" در منوی اختصاصی را فشرده و سپس "سی گردش" را انتخاب نماييد. در صفحه بعدي ليست حسابهای مشتری، آورده شده است. با انتخاب يکی از حسابهاي ليست شده، پس از فشردن کليد "صورتحساب" در صفحه مذکور، در صورت قبول درخواست کاربر، سي گردش آخر آن حساب، نمايش داده می شود.

  در صورتيکه درخواست به هر دليلی، با مشکل مواجه شود، (ارتباط با مرکز قطع شده باشد و ... )، پيغام مناسب نمايش داده مي شود.

 

انتقال وجه به حساب خود شخص

 

     با استفاده از اين گزينه مي توانيد مبلغ مورد نظر خود را از يک حساب متمرکز خود به حساب متمرکز ديگر خود منتقل نمائيد . براي انجام اين کار بايستي اطلاعات لازم را در ورودي هاي مربوطه وارد کنيد . اين اطلاعات شامل موارد زير است :

 - مبلغ : مبلغی که بايد در اين تراکنش منتقل شود بر حسب ريال که اين مبلغ بايد عددی بزرگتر از صفر و حداکثر تا سقف مبلغ قابل انتقال از حساب بدهکار مورد نظر باشد .

 - از حساب ( حساب بدهکار ) : قابل انتخاب از طريق فهرست حسابها

 - به حساب (حساب بستانکار ): قابل انتخاب از طريق فهرست حسابها

 - شرح ( اختياری ) : هر نوع توضيح مورد نظر براي انتقال وجه .

  

انتقال وجه به حساب شخص ديگر

 

    با استفاده از اين گزينه مي توانيد مبلغ مورد نظر خود را از يک حساب متمرکز خود به حساب متمرکز شخص ديگری منتقل کنيد . در اين قسمت نيز مانند حالت قبل بايستي اطلاعات لازم را در ورودي هاي مربوطه وارد نمائيد .

 لازم بذکر است که در هر دو حالت ، حسابهای بدهکار و بستانکار نبايد يکسان انتخاب شود ودر صورت انجام اين کار ، سيستم پيغام خطايی را مي دهد .

 پس از وارد شدن اطلاعات ، در هر دو حالت بايد صحت اطلاعات وارد شده را تاييد کنيد که در اين مرحله مبلغ ، شماره و نام حساب بدهکار و شماره و نام حساب بستانکار برای بررسی مجدد و دريافت تاييد نهايی نمايش داده مي شود .

 پس از انجام عمليات انتقال وجه رسيدی الکترونيکی ارائه می شود که در آن شماره های پيگيری در سبا و سيستم متمرکز به صورت مجزا و نيز تاريخ و زمان انجام تراکنش به منظور پيگيری های احتمالی آتی در آن درج شده است .

 

مانده حساب

 

با استفاده از اين گزينه ، مي توانيد در هر لحظه، مانده حسابهای متمرکز خود را مشاهده نماييد.

 برای مشاهده موجودی حساب، کليد " مانده حساب" در منوی صفحات اختصاصی را بفشاريد. در صفحه بعدي ليست حسابهای مشتری، آورده شده است. با انتخاب يکی از حسابهای ليست شده، پس از فشردن کليد "مانده حساب" در صفحه مذکور، مانده حساب نمايش داده می شود.

 

خلاصه حساب

 

براي مشاهده کليه حسابهاي خود در سيستم متمرکز و اطلاع از تاريخ آخرين تراکنش و مانده هر حساب خود مي توانيد گزينه خلاصه حساب را انتخاب نمائيد .

 براي مشاهده ريز عمليات هر حساب مي توانيد روي کليد کنار هر حساب کليک کنيد که ٣٠ گردش آخر مربوط به حساب مربوطه را مشاهده خواهيد کرد.

 اگر بخواهيد نام حساب را تغيير دهيد با کليک کردن بر روي فيلد نام حساب مي توانيد به صفحه تغيير نام حساب مراجعه و تغييرات مورد نظر خود را اعمال نمائيد .

 در صفحه خلاصه حساب ، حسابها بر حسب نوع تقسيم بندي شده اند . براي مراجعه به ابتداي هر نوع حساب مي توانيد نوع حساب مورد نظر خود را از بالاي صفحه انتخاب کنيد . براي بازگشت به ابتداي صفحه مي توانيد از علامت " ^ " کنار نوع هر حساب استفاده نمائيد .

 

تغيير مشخصات

 

با انتخاب اين گزينه مي توان مشخصات کاربر سبا را تغيير داد . مشخصاتي از کاربر که قابل تغيير هستند شامل نام ، نام خانوادگي ، عنوان ، پست الکترونيکي و نشاني مي باشند .

 پس از تغيير مشخصات مورد نظر کليد تاييد را فشار دهيد و در صورت انصراف از تغيير مشخصات کليد انصراف را فشار دهيد .

 

تغيير رمز عبور

 

    برای تغيير رمز عبور لازم است رمز عبور فعلی و رمز عبور جديد را در فرم وارد نمائيد . از آنجائيکه بدليل ضرورت مخفی ماندن اطلاعاتی مانند رمز عبور ، نمايش آن حتی در هنگام وارد کردن ، صحيح نيست ، به جای حروف و ارقامی که در فرم وارد می کنيد ، علامت ستاره (*) درج می شود . و به همين دليل ، جهت اطمينان از صحت ورود رمز جديد ، لازم است آن را دو بار در فرم وارد کنيد تا سيستم ، تساوی مقادير وارد شده را کنترل کند .

  دقت کنيد که هر سه اطلاعات خواسته شده بايد در فرم پر شوند و رمز عبور جديد بايد مطابق قواعد تعيين شده برای رمز عبور انتخاب شود. در غير اين صورت پيغام خطای مناسب صادر خواهد گرديد . برای يادآوری قواعد تعيين رمز عبور به راهنمای عضويت مراجعه نمائيد .

 

خروج از سيستم سبا

 

پس از اتمام کار با سبا، بايد از سبا خارج شويد. اين عمل براي ثبت به موقع عمليات کاربر، توصيه

می شود.

  برای خروج از سيستم، کليد "خروج" در منوی صفحات اختصاصی را بفشاريد. پس از خروج از سيستم، به بخش صفحات عمومی وب ،"صفحه ورود"، منتقل می شويد

نوشته شده در تاريخ دوشنبه دوم مهر 1386 توسط بانکی |

بانک ملی ایران در اقدامی ویژه جهت پیاده سازی خدمات بانکی مجازی و الکترونیک ، سیستم بانکداری اینترنتی خود را راه اندازی کرد.

سرویس جدید این بانک در ادامه خدمات قبلی اینترنتی بانک ملی نظیر مشاهده و دریافت صورتحساب های مختلف، صورت وضعیت تسهیلات و ... صورت می گیرد که در سطح محدودتری به مشتریان ارائه شده بود.
بر اساس این گزارش، بانک ملی به عنوان بزرگترین بانک کشور با این سرویس ویژه خود، در حال حاضر انجام امور بانکی نظیر نمایش لحظه ای موجودی حساب های متمرکز، نمایش خلاصه آخرین وضعیت حساب ها، نمایش آخرین صورتحساب تمامی حساب ها، انتقال وجه بین حساب های فرد یا از حساب فرد به حساب متمرکزافراد، نمایش آخرین لیست اسامی شعب مجهز به سیستم متمرکز و نشانی و شماره تلفن آنها در سراسر کشور، نمایش اسامی شعب مجهز به دستگاههای خودپرداز (ATM) و کارت خوان( PIN PAD) و نشانی و شماره تلفن آنها در سراسر کشور، نمایش اسامی فروشگاه ها و موسسات پذیرنده کارت مجهز به دستگاه POS و نشانی و تلفن آنها و نمایش سابقه عملیات بانکی انجام شده از طریق سیستم اینترنتی جهت کنترل و اطمینان بیشتر را از طریق رایانه شخصی و در تمام ساعات شبانه روز در محل کار یا منزل برای مشتریان فراهم می سازد.
مشتریان برای استفاده از خدمت جدید و ویژه بانک ملی، در ابتدا باید با مراجعه به پایگاه اینترنتی این بانک به آدرس www.bmi.ir ، گزینه بانکداری اینترنتی (سبا) را انتخاب کرده و پس از ورود به داخل سیستم، نسبت به عضویت خود و تکمیل فرم مربوطه اقدام کنند.
سیستم بانکداری اینترنتی بانک ملی در انتهای ارسال اطلاعات مورد نیاز توسط مشتری با ایجاد تغییراتی در کد کاربری انتخابی وی، کد کاربری جدیدی تعیین می کند که مشتری باید چهار روز بعد جهت فعال سازی آن با در دست داشتن شماره پیگیری و اصل شناسنامه یا گذرنامه و یا کارت ملی به شعبه انتخابی مراجعه کند.
متقاضیان استفاده از سرویس مذکور ، پس از فعال سازی کد کاربری توسط شعبه و دریافت دستگاه تولید رمز(token) ، حداکثر ظرف مدت یک روز می توانند از خدمات اینترنتی بانک ملی بهره مند شوند.
لازم به ذکر است بانک ملی در آینده نزدیک خدمات اینترنتی جدیدی نظیر پرداخت قبوض خدماتی و اقساط تسهیلات، پرداخت حقوق کارکنان شرکت ها، نام گذاری حساب ها، یادآوری کنترل موجودی و ...را از طریق این سیستم به مشتریان ارجمند ارائه خواهد کرد.
گفتنی است ، نحوه استفاده از خدمات اینترنتی بانک ملی به طور مشروح در منوی گزینه بانکداری اینترنتی (سبا) قابل مشاهده است و مشتریان این بانک در صورت لزوم می توانند ابهامات و سوالات خود در مورد این سیستم را از طریق شعب دارنده این سیستم و یا شماره تلفن 6414-021 (واحد ارتباطات مردمی بانک ملی) مطرح نمایند.

نوشته شده در تاريخ شنبه بیست و چهارم شهریور 1386 توسط بانکی |
تعاريف ، مقررات و شرايط سيستم بانکداري اينترنتي

تعاريف
الف - سيستم بانكداري اينترنتي
سيستم بانكداري اينترنتي نرم افزاري است كه بانكها بر اساس استاندارد و اصول فني مخصوص و رعايت مسائل ايمني براي رفاه مشتريان ميتوانند تهيه کنند ، بصورتي كه مشتريان با قبول عضويت و اخذ شماره شناسايي فردي ( رمز عبور ) قادر خواهند بود بدون مراجعه حضوري به بانك به وسيله كامپيوتر شخصي از منزل و يا محل كار خود به اطلاعات مورد نياز از كليه حسابهائيكه در سيستم دارند دسترسي داشته و يا مبالغي را از يك حساب به ساير حسابهاي خود يا ديگران در سيستم متمرکز انتقال دهند .

ب - شماره شناسائي فردي:
شماره شناسائي فردي رمز محرمانه اي است كه توسط سيستم در بانك توليد و صرفاً در اختيار مشتري قرار مي گيرد و مشتري با وارد نمودن آن به سيستم امكان استفاده از اين نرم افزار را خواهد داشت .

مقررات و شرايط
١- استفاده از سيستم بانكداري اينترنتي منحصرا ً براي مشترياني كه داراي حسابهاي متمرکز نزد بانك بوده و قابل ارتباط با اين سيستم باشند ميسر مي باشد .

٢- متقاضي استفاده از اين سيستم ميتواند از طريق كامپيوتر شخصي خود وارد سايت شده و فرم درخواست عضويت را مشاهده و تكميل نمايد .

٣- با تكميل فرم درخواست ، سيستم زمان و محل مراجعه متقاضي را جهت دريافت شماره شناسائي فردي اعلام مي نمايد .

- مشتري هنگام مراجعه به شعبه بايد فرم كتبي درخواست عضويت را كه بانك در اختيار وي قرار مي دهد شخصاً در حضور متصديان ذيربط تكميل و با قبول مقررات و شرايط آن را امضا نمايد، مشخصات متقاضي در حساب متمرکز بايد عيناً با مفاد مندرج در مدارك احراز هويت وي انطباق داشته باشد .

- ارائه مدارك احراز هويت بهنگام تقاضاي عضويت الزاميست .

- دارندگان حساب مشترك به شرطي مي توانند از سيستم بانکداري اينترنتي استفاده نمايند كه هر يك از آنها به تنهائي حق برداشت از حساب مشترك را داشته باشند .

٧- به هر يك از متقاضيان بانك بك شماره رمز محرمانه موسوم به شماره شناسائي فردي در پاكت كاملاً در بسته تحويل خواهد گرديد تا وي بوسيله شماره رمز مزبور امكان ارتباط اينترنتي بمنظور استفاده از خدمات سيستم از حساب خود برقرار نمايد . مشتريان موظف ميباشند بلافاصله پس از اخذ شماره شناسائي فردي ابتدا نسبت به تغيير آن اقدام و در حفظ و محرمانه نگهداشتن آن اهتمام نمايند .

- مشتري نبايد قبل از انجام كامل عمليات مورد نظر خود و قطع ارتباط با سيستم ، كامپيوتر خود را ترك نمايد .

٩-چناچه شماره شناسائي فردي مشتري مكرراً بصورت اشتباه وارد گردد ، سيستم شماره شناسائي فردي را غير فعال مي نمايد ، در اين صورت بانك حساب درخواست كتبي مشتري و پس از احراز هويت نسبت به فعال نمودن مجدد آن اقدام خواهد نمود .

- بانك هيچگونه مسئوليتي درقبال خسارت و زيانهاي وارده به مشتريان را دراثر افشاء شدن شماره شناسائي فردي بعهده نخواهد داشت .

١١- چناچه مشتري شرايط و مقررات سيستم را رعايت ننمايد بانك مي تواند علاوه بر موارد قانوني ، هر زمان و بدون اطلاع قبلي شماره شناسائي فردي مشتري را غير فعال نمايد .

١٢-در صورتيكه بانك كتباً از فوت ، حجر و ورشكستگي مشتري مطلع گردد و همچنين در موارديكه بازداشت نامه اي از مراجع ذيصلاح قانوني كه حق بازداشت اموال اشخاص را دارند دريافت نمايد شماره شناسائي فردي را غيرفعال و در مورد مانده حسابهاي مرتبط با آن طبق شرايط و مقررات حسابهاي مذكور عمل خواهد نمود .

- بانك مي تواند كليه موضوعات مشكوك و اطلاعات مربوط به اشخاص مظنون به سوء استفاده از سيستم بانکداري اينترنتي را به مقامات انتظامي و قضائي اعلام دارد تا تحت پيگرد قانوني قرار گيرند .

١٤- مشتري در صورت فراموش نمودن شماره شناسائي فردي بايد با مراجعه به شعبه بانك فرم درخواست مربوط به صدور شماره شناسائي فردي را تكميل ، امضاء و تحويل نمايد پس از صدور شماره شناسائي فردي جديد ، مشتري بايد جهت دريافت آن با ارائه مدارك احراز هويت به همان شعبه مراجعه نمايد .

١٥- چنانچه مشتري بصورت غير مجاز قصد ورود به سيستم را داشته و يا مدت زيادي از سيستم استفاده نكند شماره شناسائي فردي توسط بانك غير فعال مي گردد .

- هزينه هاي عضويت طبق تعرفه هاي داخل بانك نقدا ً دريافت و يا از حساب مشتري در صورت كفايت موجودي برداشت خواهد شد .

١٧- مشتري مي تواند تمايل درخواست قطع ارتباط با حساب خود از طريق سيستم بانکداري اينترنتي را از بانك بنمايد.

- در موارديكه بانك بنا به عللي از قبيل خرابي دستگاههاي كامپيوتري ، سيستم پردازش داده ها ، خطوط ارتباطي ، رويدادهاي اجتناب ناپذير و ... آنچه كه خارج از كنترل باشد قادر به ارائه خدمات نباشد مسئوليتي متوجه بانك نخواهد بود .

١٩- اسناد دفاتر ، گزارشات و همچنين عمليات الكترونيكي ضبط شده در فايلهاي سيستم كامپيوتري بانك در مقابل ادعاي مشتري سند و دليل معتبر خواهند بود .

٢٠- بانك مي تواند هر موقع كه صلاح بداند در شرايط و مقررات خدمات سيستم بانکداري اينترنتي تغييرات لازم را اعمال نمايد. اين تغييرات از طريق رسانه هاي گروهي و يا كتباً و يا به هر روش ديگر كه بانك اتخاذ نمايد به اطلاع مشتريان محترم مي رسد و مشتريان از آن پس موظف به رعايت و اجراي آن ميباشند.

٢١- چنانچه پس از تغييرات در شرايط و مقررات خدمات سيستم بانکداري اينترنتي، مشتريان همچنان به انجام عمليات خود ادامه دهند ، بانك اينگونه تلقي مي نمايد كه تغييرات اعلام شده مورد قبول و توافق مشتريان قرار گرفته است .در موارديكه مشتري با تغييرات اعلام شده موافق نباشد ميتواند حساب درخواست كتبي تقاضاي قطع ارتباط با خود از طريق سيستم بانکداري اينترنتي را از طريق سيستم بانکداري اينترنتي را از بانك بنمايد .

نوشته شده در تاريخ جمعه بیست و سوم شهریور 1386 توسط بانکی |
مقررات و شرايط فعال سازي شناسه کاربري

الف- شرح سرويس فعال سازي شناسه کاربري:
در اين سرويس کاربري که قبلا غير فعال شده مي تواند در خواست فعال سازي در سيستم بگذارد. پس از پردازش درخواست کاربر توسط سيستم، کاربر مي تواند با در دست داشتن شماره پيگيري اي که از سيستم دريافت نموده است و همچنين شناسنامه و يا گذرنامه در زمان مقرر به شعبه منتخب خود مراجعه نموده تا توسط بانک احراز هويت گردد.

ب- مقررات و شرايط درخواست فعال سازي شناسه کاربري:
١- کاربر مي بايست مشتري بانک بوده و قبلا در سيستم عضو شده باشد.

٢- هر کاربر مي تواند بيش از يک بار درخواست فعال سازي داشته باشد به شرط آنکه در خواست قبلي وي پردازش و فعال شده باشد.

٣- چنانچه کاربر سه بار کلمه عبور خود را اشتباه وارد کرده باشد و توسط سيستم غير فعال شده باشد و يا توسط خود شخص غير فعال شده باشد، مي تواند درخواست فعال سازي خود را براي سيستم ارسال کند.

٤- کاربر هنگام تکميل فرم مي بايست شناسه کاربري ده رقمي خود را که در زمان عضو شدن در سيستم دريافت کرده و همچنين کلمه عبور خود را وارد نمايد.

٥- چنانچه مشتري حقيقي درخواست فعال سازي داشته باشد، مي بايست تاريخ تولد و شماره شناسنامه خود را در محل هاي مربوط در فرم درخواست فعال سازي براي مشتريان حقيقي وارد نمايد و چناچه مشتري حقوقي باشد، مي بايست تاريخ ثيت و شماره ثبت شرکت خود را در محل هاي مربوط در فرم درخواست فعال سازي براي مشتريان حقوفي وارد نمايد.

٦- پس از تکميل فرم درخواست فعال سازي ، سيستم زمان و محل مراجعه (شعبه انتخابي کاربر در حين تکميل فرم) را جهت احراز هويت به کاربر نمايش مي دهد.


نوشته شده در تاريخ جمعه بیست و سوم شهریور 1386 توسط بانکی |

نکات مهم به هنگام استفاده از سبا

١- شماره شناسائی فردی رمز محرمانه ای است که توسط سيستم در بانک توليد و صرفا دراختيار مشتری قرارمی گيرد.

٢- مشتريان موظف می باشند بلافاصله پس ازاخذ شماره شناسائی فردی ، ابتدا نسبت به تغيير آن اقدام و در حفظ و محرمانه نگهداشتن آن اهتمام; نمايند . بانک هيچ گونه مسئوليتی در قبال خسارت و زيانهای وارده به مشتريان در اثر افشاء شدن شماره شناسائی فردی بعهده نخواهد داشت .

٣- چنانچه شماره شناسائی  فردی; مکررا بصورت اشتباه  وارد گردد، سيستم شماره شناسا ئی فردی را  غيرفعال می نمايد . در اين صورت بانک حسب درخواست کتبی  مشتری و پس از احراز هويت نسبت به فعال نمودن آن اقدام خواهد نمود.

٤- در صورتيکه   بانک  کتبا  از فوت ،  حجر  و  ورشکستگی  مشتری  مطلع گردد و  همچنين  در موارديکه  بازداشت  نامه ای  از  مراجع ذيصلاح  قانونی که حق بازداشت اموال  اشخاص  را  دارند  دريافت نمايد  ،  شماره شناسائی فردی  را  غيرفعال و  در مورد  مانده حسابهای  مرتبط با  آن  طبق شرايط  و  مقررات حسابهای   مذکور عمل خواهد نمود.

٥- بانک  می تواند  کليه  موضوعات   مشکوک  و اطلاعات مربوطبه اشخاص  مظنون را در ارتباط  با  خدمات  سبا  به  مقامات قضائی  اعلام دارد  تا تحت پيگرد قانونی قرار گيرند .

٦- چنانچه  مشتری بصورت  غير مجاز  قصد  ورود  به سيستم داشته و يا مدت زيادی  از  سيستم  استفاده  نکند، شماره شناسايی  فردی توسط بانک غيرفعال می گردد.    

نوشته شده در تاريخ جمعه بیست و سوم شهریور 1386 توسط بانکی |

https://saba.bankmelli-iran.com/Glossary.htm

فرهنگ لغات :

رمز عبور:

حروف و اعدادي که مشتري بصورت محرمانه براي ورود خود به سيستم مي دهد.

 

سيستم بانکداري الکترونيکي:

در ارائه خدمات بانکي، امکانات استفاده از تجهيزات الکترونيکي بجاي روشهاي دستي.

 

شماره پيگيري:

شماره رسيد عمليات بانکي مي باشد.

 

شناسه کاربري (مشتري):

نامي که مشتري با آن به سيستم معرفي مي شود.

 

صورتحساب:

صورت ريز عمليات (تراکنش ها) انجام شده در يک حساب.

 

مشتري حقيقي:

هر شخص که بعنوان مشتري به بانک مراجعه نمايد مشتري حقيقي ناميده مي شود.

 

مشتري حقوقي:

به مشترياني که تحت عناوين شرکت يا موسسه و غيره و بر اساس ضوابط قانوني تشکيل
گرديده اند مشتري حقوقي مي گويند.

نوشته شده در تاريخ جمعه شانزدهم شهریور 1386 توسط بانکی |

https://saba.bankmelli-iran.com/FAQ.htm

پرسش هاي متداول :

عضويت در سبا

١- براي عضويت در سبا چه بايد کرد ؟

٢- پس از تکميل فرم درخواست عضويت ، چه بايد کرد ؟

٣- چرا براي عضويت در سبا بايد قبلا مشتری سيستم متمرکز بود ؟

٤- آيا مشتريان حقوقي ، مانند شرکتها نيز مي توانند از خدمات سبا استفاده کنند ؟ چگونه ؟

٥- انتخاب شعبه در فرم عضويت ، به چه منظوري است ؟

مانده و صورتحساب

٦- آيا مانده و صورتحسابي که از سبا دريافت مي کنيم ، بروز است ؟

٧- مانده جاري ، در دسترس و موثر چيستند و چه تفاوتي با هم دارند ؟

نامگذاری حساب

٨- نامگذاري حساب ها چه فايده اي دارد ؟

انتقال وجه

٩- آيا انتقال وجه در سبا ، فقط براي حساب هاي نوع متمرکز ممکن است ؟

١٠-آيا مي توان از طريق سبا ، وجهي را از يک حساب متمرکز به حساب متمرکز شخص ديگري
واريز نمود ؟

١١- انتقال وجه بين حسابها که از طريق سبا انجام مي شود ، با چه ميزان تاخير در بانک عمل
مي شود ؟

١٢- شماره پيگيري داده شده پس از انتقال وجه ، چه کاربردي دارد ؟

١٣- براي کسب اطمينان از واريز وجه در عمل انتقال وجه ، چه امکاني در سبا وجود دارد ؟

ملاحظات ايمنی

١٤- چه ملاحظاتي براي ايمن سازي تبادل اطلاعات در سبا پيش بيني شده است ؟

١٥- اگر رمز عبور فراموش شود ، چه بايد کرد ؟

١٦- آيا مي توان رمز عبور اختصاصي را تغيير داد ؟

 

^ ١- براي عضويت در سبا چه بايد کرد ؟

- شرط اوليه براي عضويت در  سبا  ،  داشتن حداقل يک حساب بانکي در سيستم متمرکز بانک  مي باشد . جهت استفاده از خدمات سبا لازم است فرم درخواست عضويت در صفحه اي که براي اين منظور پيش بيني شده است تکميل گردد.

^ ٢- پس از تکميل فرم درخواست عضويت ، چه بايد کرد ؟

- پس از پردازش اطلاعات و مشخص شدن نتيجه درخواست، در صورت موفقيت آميز بودن، شناسه کاربري و شماره پيگيري به کاربر نمايش داده مي شود. کاربر بايد اين اطلاعات را يادداشت نموده و براي احراز هويت، با در دست داشتن شناسنامه و يا گذرنامه معتبر در زمان مقرر به شعبه منتخب خود براي فعال نمودن شناسه کاربري خود مراجعه نمايد.

^ ٣- چرا براي عضويت در سبا بايد قبلا مشترک سيستم متمرکز بود ؟

- خدمات سبا به دليل ماهيت آن (کاملا مکانيزه و بدون درنگ ) و بهره گيري از ويژ گي هاي حساب هاي متمرکز برنامه ريزي شده است ، لذا فقط براي مشتريان سيستم متمرکز ارائه خدمات مي نمايد .

^  ٤- آيا مشتريان حقوقي، مانند شرکتها نيز مي توانند ازخدمات سبا استفاده کنند؟چگونه ؟

- مشتريان حقوقي با معرفي فردي از افراد مورد نظر آن سازمان مي توانند درخواست عضويت در سبا نموده و از خدمات آن استفاده نمايند ، در حال حاضر اين خدمات محدود به بازبيني اطلاعات مي باشد و عمل انتقال وجه و تغيير نام حساب براي اين نوع مشتريان مقدور نيست .

^ ٥- انتخاب شعبه در فرم عضويت ، به چه منظوري است ؟

- امکان انتخاب شعبه در فرم عضويت ، بمنظور تسهيل در ارسال و تکميل مدارک عضويت و تحويل رمز عبور به مشتري مي باشد.

^ ٦- آيا مانده و صورتحسابي که از سبا دريافت مي کنيم ، بروز است ؟

- سبا اطلاعات حساب شما را در همان لحظه از سيستم متمرکز بازيابي و ارائه مي نمايد.

^ ٧- مانده جاري ، در دسترس و موثر چيستند و چه تفاوتي با هم دارند ؟

- مانده جاري ، مانده حساب شما با احتساب کل موجودي و وجوه در راه (مثلا چکهاي واگذاري ) مي باشد . مانده در دسترس ، کل موجودي حساب شما بدون احتساب وجوه در راه و مانده موثر موجودي حساب با کسر ميزان مسدود شده مي باشد .

^ ٨- نامگذاري حساب ها چه فايده اي دارد ؟

- بخاطر سپردن شماره هاي سيزده رقمي حسابهاي متمرکز آسان نبوده ، لذا با انتخاب اسامي مناسب براي هر حساب ، استفاده از سبا بسهولت انجام خواهد شد .

^ ٩- آيا انتقال وجه در سبا ، فقط براي حساب هاي نوع متمرکز ممکن است ؟

- انتقال وجه فقط مابين حساب هاي متمرکز امکان پذير است .

^ ١٠-آيا مي توان از طريق سبا ، وجهي را از يک حساب متمرکز به حساب متمرکز شخص ديگري واريز نمود ؟

- درصورتيکه هردو حساب متمرکز باشند انتقال وجه با داشتن شماره حساب مورد نظر امکان پذير است.

^ ١١- انتقال وجه  بين حسابها که از طريق سبا انجام مي شود ، با چه ميزان تاخير در بانک عمل مي شود ؟

- انتقال وجه بدون تاخير و در لحظه انجام مي شود.

^ ١٢- شماره پيگيري داده شده پس از انتقال وجه ، چه کاربردي دارد ؟

- اين شماره ، شماره رسيد عمليات بانکي مي باشد و همانند يک برگ رسيد که از شعبه بانک دريافت شده کاربرد دارد

^ ١٣- براي کسب اطمينان از واريز وجه در عمل انتقال وجه ، چه امکاني در سبا وجود دارد ؟

- با داشتن شماره پيگيري و يا بعضي از اطلاعات اصلي مربوط به انتقال ، مي توان با استفاده از امکان "تاييد رسيد"، از انجام قطعي انتقال صورت گرفته مطمئن گرديد .

^ ١٤- چه ملاحظاتي براي ايمن سازي تبادل اطلاعات در سبا پيش بيني شده است ؟

- ملاحظات ايمني در سبا را مي توان به دو دسته تقسيم نمود . الف: مواردي که در سبا پيش بيني شده و از هر جهت قابل اعتماد مي باشد. ب: مواردي که مشتري بايد رعايت کند و در حوزه مسئوليت وي مي باشد.مانند دقت درانتخاب رمز و .... براي توضيح بيشتر به صفحه "ملاحظات ايمني" مراجعه شود.

^ ١٥- اگر رمز عبور فراموش شود ، چه بايد کرد ؟

- در اين صورت لازم است ، براي درخواست رمز عبور جديد ، فرم مربوطه را تکميل نمود . اين فرم از طريق صفحه "ورود" و با کليک روي عبارت "رمز جديد " مشاهده مي شود .

^ ١٦- آيا مي توان رمز عبور اختصاصي را تغيير داد ؟

- با استفاده از امکان " تغيير رمز عبور " در منوي صفحات اختصاصي که بعد از ورود ظاهر مي شود ، مي توان رمز عبور اختصاصي را نيز تغيير داد .

نوشته شده در تاريخ جمعه شانزدهم شهریور 1386 توسط بانکی |

 

https://saba.bankmelli-iran.com/Home.htm

ورود شما را به سيستم بانکداري اينترنتي گرامي مي داريم.

شما از طريق سيستم بانکداري اينترنتي، بوسيله رايانه شخصي، مستقيما با حسابهاي متمرکز خود در اين بانک ارتباط برقرار مي کنيد.

سيستم بانکداري اينترنتي در تمام مدت شبانه روز، حتي ايام تعطيل، آماده ارائه خدمات بانکي مي باشد.


خدمات سيستم بانکداري اينترنتي


 

  نمايش لحظه اي موجودي حسابهاي متمرکز

  نمايش خلاصه آخرين وضعيت کليه حسابها

  نمايش آخرين صورتحساب کليه حسابها

  انتقال مبلغ بين حسابها

  انتقال مبلغ از حساب شما به حساب متمرکز سايرين

  نمايش آخرين ليست اسامي شعب مجهز به سيستم متمرکز و نشاني و شماره تلفن آنها در سراسر کشور

  نمايش اسامي شعب مجهز به دستگاههاي خود پرداز (ATM) و دستگاههاي پذيرنده کارت (PINPAD) و نشاني و شماره تلفن آنها در سراسر کشور

  نمايش اسامي فروشگاهها و موسسات پذيرنده کارت مجهز به دستگاه POS و نشاني و شماره تلفن آنها در سراسر کشور

  نمايش سابقه عمليات بانکي با سيستم بانکداري اينترنتي، جهت کنترل و اطمينان بيشتر

  خدمات جديدي در نسخه بعدي سيستم بانکداري اينترنتي به زودي ارائه خواهد شد:


  پرداخت قبوض خدمات همگاني

  پرداخت اقساط تسهيلات بانکي

  پرداخت حقوق کارکنان شرکتها

  يادآوري کنترل موجودي

  نامگذاري حسابها

نوشته شده در تاريخ جمعه شانزدهم شهریور 1386 توسط بانکی |
.: Copyright © 1998-2011 Banki. All rights reserved. تمامی حقوق متعلق به این وبلاگ برای مديران آن محفوظ می باشد :.

ابزار هدایت به بالای صفحه

ابزار رایگان وبلاگ

تماس با ما
حرم فلش - کد وبلاگ ثانیه شمار فلش